13 Ocak 2013 Pazar

II. Türk Gölü Projesi


 I. Türk Gölü Projesi

Fatih Sultan Mehmed, Karadeniz'e de hakim olmak istiyordu. Venedik ve Cenevizlilerin İslam dünyasının aleyhine yaptıkları esir ticaretini önlemek, İstanbul'a gelen ticari malların taşınmasında esas rolü oynayan Kırım sahillerini ele geçirmek, Karadeniz'i bir Türk Gölü haline getirmek amacıyla hareket eden Fatih, işe 1459'da Amasra'yı fethederek başladı. 1460'da Candaroğulları Beyliği'ne son verildi. 1461'de Trabzon'un, 1475'de de Kırım'ın fethiyle Karadeniz bir Türk gölü haline geldi. Bu sayede Karedeniz'deki Ceneviz üstünlüğü sona erdi ve İpekyolu'nun tüm denetimi Osmanlı Devleti'ne geçti.



II.Türk Gölü Projesi

Karadeniz bölge satış sorumlusuyken başladı .Orta ve Doğu Karadeniz illerinden başlayarak Batı Karadeniz'de ki tüm illeri tek tek gezdim Muhteşem yerler gördüm , harika insanlar ile tanıştım. Çok güzel hikayeleri cebime doldurarak döndüm. Karadeniz Bölgesi sorumluluğu ile birlikte Trakya Bölge sorumluluğu da bana verilmişti. Bu bölgeyi de soluma fırsatı buldum. Hikayeler , insanlar , şehirler tanıdım. Türkiye sınırlarını aşıp II. Türk Gölü projesi kapsamında ilk yurtdışı seyahatim , bir Karadeniz ülkesi olan Gürcistan'a oldu. Burada Gürcistan başkenti Tiflis ve Ajaria eyaleti başkenti olan Batum'da konakladım.

II. Türk Gölü Projesi kapsamında , Gürcistan'dan sonra , Rusya , Ukrayna , Romanya , Bulgaristan yer alıyor.

Seyahatlerim de yaşadığım gördüğüm her ayrıntıyı not alıyorum.Türkiye ve Gürcistan'ı bitirdikten sonra, bu Karadeniz'e kıyısı olan 5 ülkelerin ortak özelliklerini ve büyük farklılıklarını keşif etme amacıyla bu projeye başlama kararı aldım. İsim olarak ta Fatih Sultan Mehmet'den esinlendim.

Türkiye , Gürcistan'dan aldığım bir çok fotoğraf karesi , bir çok hikayeyi en kısa zamanda kaleme alıyor olacağım. Rusya , Ukrayna , Romanya ve Bulgaristan'ı da bitirdikten sonra ; II. Türk Gölü Projesini tamamlıyor olacağım.

Fatih Sultan Mehmet'ten Bilgelik Sözleri ;

"Benim kudretimin ulaştığı yere onların hayalleri bile ulaşamaz."

"Biz toprakları değil gönülleri feth etmeye gidiyoruz."

"İmkanın sınırını görmek için imkansızı denemek lazım."

"Ey Konstantiniye! Ya sen beni alırsın, ya ben seni alırım."

"Düşmanı tanımak, tehlikeyi bertaraf etmek demektir."

"Bir gece ansızın gelir krallığınızı imparatorluğuma katarım."



Fatih Sultan Mehmet ile benzer özelliklerimiz ;

İstanbul'u çok seviyoruz.
Karadeniz'i seviyoruz.
Karadeniz ile ticaret için uğraştık.
Liderliği ve bilgeliği idollerim arasında yer alması.
Genç yaşta bir takım şeyleri yapması ile idollerim arasında yer alması.


13.01.2013

Kostantiniyye

Oktay Tilkili

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder